klic

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:31 CET 2004

On Tue, 1 Jan 2002, jezek wrote:

> to se resi pomoci zaloznich aku, "panic" spinacu a obvodu, inverznich zamku
> (bez proudu = otevreno), sekyrou (pozarni), mechanickou zalohou (klic v
> pozarni krabicce), atp.

Zase bych tu videl problem - zamek ktery bude udelan bezpecne s ohledem
na unik lidi - bez proudu otevreno - je zase napadnutelny tim ze se vypne
elektrika a pruchod je volny. Da se to zalohovat akumulatorem, jenze
takove reseni uz neni bezudrzbove, akumulator je treba jednou za 4 roky
vymenit, nesmi pracovat v mrazu ani by nemel byt moc v horku. Po ctyrech
letech pred vymenou uz ma tak malou kapacitu, ze staci vypnout proud a
chvili pockat. Mimochodem - tou mechanickou zalohou 'klic v pozarni
krabicce' mate na mysli zase klasicky klic do klasickeho mech. zamku ?

Zkratka dobry mechanicky zamek hned tak do srotu nepujde, uz jen proto ze
nepotrebuje spoustu serepeticek okolo - dratky, akumulatorky atp ...

> mechanika je jednoznacne lacinejsi, ale: pokud chcete autorizovat vstup do
> panelaku, potom jedine elektronika - jedine tak mate prehled o tom, kdo ma
> funkcni klic od vchodu

Jen zcasti, muze Vas to chranit proti ukradeni nebo zkopirovani, proti
zapujceni to odolne neni. Jen se obavam ze vetsina panelaku ma problem
udrzet vchodove dvere funkcni a zamykatelne, natoz resit administraci
spojenou s vydavanim klicu najemnikum, jejich rodinym prislusnikum,
postovnim dorucovatelum, atd....