Re(2x): Re(2x): Ccko & Other - bylo:Kniha Udelejte si z PC

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 14:26:07 CET 2004

>Chtel jsem tim rict to, ze programovaci jazyk rozhodne neslouzi ke
>zdokumentovani algoritmu pro jine programatory. Slouzi k programovani,
>takze to, ze se ze sofistikovaneho kodu v C neda na prvni pohled
>pochopit neni argument - k tomu slouzi dokumentace a pripadne komentare.

:-)
Sam urcite vite, ze stejne funkcni kod programu se da napsat vetsinou
nekolika moznymi zpusoby jak na urovni algoritmu tak uz i na urovni jedineho
radku (treba rozsahla podminka je na to uplne skvela, kdyz v ni neco chcete
pak zmenit) a pritom popis v dokumentaci je-muze byt stejny. Ruku na srdce -
malokdo (prakticky jsem se s tim nesetkal) dela dokumentaci obsahlejsi nez
zdrojovy kod (je to drahe).

>Ehm - a obsahuje snad standard jazyka neco jineho?
Jak vite k profesionalnimu programovani vam nestaci standard jazyka a
pochybuji, ze vam bude stacit i na bezne veci. Norma jazyka opravdu neni
obsirna a o to je horsi co se na ni nabali v "realnem zivote".

>Obracite implikaci - to je ale laciny trik.
>Nepsal jsem, ze profesionalove programuji v C, ale ze C je urceno
>profesionalum, to znamena, ze neni pro amaterske programatory.

Zajem o Ccko v tehle konferenci spis svedci o opaku. :-)
To je rozhodne pro Ccko skoda, proto vznika ta situace kdy se do neho pousti
tak malo lidi.
Ja nekomu vubec nechci brat iluze co se muze naucit z jedne knihy nebo i ze
dvou, trech. Vetsinou je to tak, ze knihu si projdete vyzkousite vsechno co
v ni je a prijde vam vsechno snadne. Jakmile jste ale postaveni pred svuj
vlastni program tak to zacne - potrebuji udelat tohle, ale to v knizce
nebylo - jakou knihovnu na to potrebuju a co vlastne hledam - nezbyde vam
nez zabrednout do helpu a zacit hledat a vlastne ani nevite co presne
hledate. Nakonec zjistite, ze neprogramujete, ale lezite v helpech coz neni
optimalni zacatek (potkalo mne to ted s API JAVA 2 - nakonec jsem hledal i
to jak ziskat aktualni datum na PC). A hodne lidi to odradi.

RadekCX