Re(2x): Leskla a cerna plechovka na slunci - snad odpoved

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 14:26:06 CET 2004

>-
>
>Abych pravdu rekl tak si to myslim taky. Nicmene by mne zajimalo kde jste
>cerpal podklady pro tu uvahu ze pri 100stC je vyzarovani prakticky stejne.
>Ja kdysi neco podobneho hledal ale na nic konkretniho jsem nenarazil.

Ja take ne. :-(

Trochu jsem to resil s profesorem fyziky (dle domeny se pohybujeme na stejne
skole takze jmenovite prof.Spulak) tam z toho az tak jednoznacnej zaver
nevyznel a tak jsem to resil hrubou silou.

U otce ve fabrice maj pristroj na mereni takovychto veci (jedna se o cele
pracoviste s termokamerou PCckem a SW - je to americky  vyrobek - byl docela
pry problem to pred lety dovezt do CR bo to podlehalo vyvoznimu embargu ci
co na utajovane technologie) a proste jsem vzal dva plechy (jeden lestenej
lakovanej hlinik a druhej cernej matovej elox) ohral je na cca 100st a zacal
je snimat. No a pak uz jsem jen sledoval vysledky. Ten SW je docela asi
chytrej, ale nedozvite se z neho jak to pocita. Jeden z vysledku je i uhrny
vyzarovany tok energie a ten byl jako jedinej dulezitej. Bohuzel jsem nemel
moc casu se tam zdrzovat slo by toho zjistit asi mnohem vic.

Asi by na to ale mel stacit i nejaky chytrejsi pyrometr.

>Nicmene je tu jedna 'kontraindikace' - podivejte se do ceniku EZK kde maji
>chladice typu CHL255.. Maji v ceniku obycejne i cerne eloxovane (BLK) a ty
>eloxovane jsou drazsi, ale hlavne u nich udavaji mensi (o malo) tepelny
>odpor !? Takze bud je v uvaze chyba nebo vyrobce klame a snazi se
>'vylepsit'
>vykon drazsiho zbozi....

Myslel jsem to tak ze i spickove chladice renomovanych znacek kde se opravdu
honi kazdej stupinek nejsou cerneny. Kdyby to opravdu melo nejaky prinos
budou nacerneny uplne vsechny.

Ja bych se priklanel k te druhe moznosti co se tyka cen... :-(

RadekCX