Re: Výroba koure

Ales Prochaska prochaska
Středa Březen 17 14:34:02 CET 2004

> Jak se d? ud?lat chemicky d?movnice, kter? bude fungovat jako
> vojensk? d?movnice, tzn. v?lec s doutn?kem, kter? bude po zap?len?
> kou?it (b?le nebo barevn?) ?

O barevnych nevim, u bilych vojenskych se jako dymotvorna slozka
pouziva salmiak ktery se odparuje slozi z cukru a chlorecnanu
draselneho. Tusim ze se dava 1/4 cukru, 1/3 chlorecnanu a zbytek
salmiak. Ten cukr mozna neni obycejna sacharoza ale nejaky jiny, ale
uz si nepamatuju jaky a proc. Dyma to nadherne a neni to ani prilis
jedovate.
  Obrnena technika ma vyvijece dymu zalozene na odparovani nafty
(nafta se vstrikuje do odparovace, ktery je soucasti vyfuku a dym
pak vychazi bud vyfukem nebo zvlastni dirou).
  Namorni lode pouzivaji vyvijece se specialnim "dymotvornym" olejem
a naftovym nebo plynovym horakem.

Ales Prochaska