Slunecni kolektory - vyplati se natacet ?

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:26 CET 2004

On Thu, 21 Feb 2002, Ing. Pavel Poucha wrote:

> Teoreticky bude koeficient roven sin(uhel paprsu k plose). Nebo chcete-li
> cos(odchylka od kolmice).

To je asi nedorozumeni, cos(odchylka od kolmice)*plocha_kolektoru je
efektivni plocha na kterou dopada energie o nejakem zarivem vykonu,
ale mne se jednalo o to ze tenhle vysledek je jeste zhorsen tim ze se
cast energie odrazi a zajimalo mne zda je ta odrazivost vyssi s vyssim
uhlem.

Nasel jsem k tomu na netu nejaky obrazek ktery zhruba potvrzuje slova p.
Prochasky - odrazivost se pohybuje cca od 5% do 10% v uhlu 0-30st , pri
50st je cca 20% a pak uz to rychle stoupa. To znamena ze zhruba do uhlu
+/- 45st s tim nema velky vyznam tocit, nad ten uhel asi ano, ale pak rychle
klesa efektivni plocha, takze to moc nepomuze. Vzhledem ke slozitosti a cene
to nejspis nema smysl .....