Proudovy zdroj

Pavel Krejci krepa
Středa Březen 17 14:23:31 CET 2004

> Ja vetsinou delam proudove zdroje ze monolitickeho stabilizatoru (cim mensi
> napeti tim lip) ktery zatizim odporem. Vzhledem k tomu ze napeti a odpor
> jsou konstantni tak celym obvodem proteka i konstantni proud. Ledky dejte
> tedy pred ten stabilizator seriove.

Ono to jde udelat i z 3svorkoveho stabilizatoru za nim.
Mezi out a adj. se snazi drzet konst napeti, cili pokud
to bude napr lm317, ta drzi 1,25V cili R=1,25/i.
Odpor se da mezi out a adj. Dale z adj. date zatez, kterou potece
dany proud. Diody urcite do serie. Na vstup se da min.
U na zatezi + 1.25 + ubytek na stabilizatoru.
Vykon ztraceny na odporu je konstantni 1,25^2/R (1,25*i).
Proti pevnym stabilizatorum ma 317 a podobne klony vyhodu
v mensi vykonove ztrate na odporu. (pro 7805 to bude 5*i 7812 12*i a pod.)

P.K.