Atmely na jednom seriaku

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 14:23:28 CET 2004

a) Handshaking (SW nebo HW) a multiplex 2 seriaku.

b) Vsechny na jedne lajne a hlidani kolizi - ovsem pri
kolizi to nesmi shoret :).

c) Druhy (treba i soft) seriak na masteru.

d) Udelat z dalsiho MCU adresovatelny seriak.
Tedy devitibitova data z Mastera do periferniho
MCU a v devatem bitu je adresa. Periferni MCU
pak hodi data uz jen jako osmibitova do jednoho
ci druheho seriaku pro slave. Zpet totez, tedy co
se prijme jako osmibit ze slave MCU se posle jako
devitibit i s adresou do master MCU. Tedy jakasi
rozdvojka a mezi ni a masterem naroste komunikace
o jeden bit. Komunikace mezi tou "rozdvojkou" a
master MCU pak musi byt rychlejsi nez mezi rozdvojkou
a slave MCU, aby se stihly prenaset i plne komunikujici
oba slave kanaly.
Tedy napr. master MCU <---> rozdvojka 57600bps,
rozdvojka <--> kazdy slave 9600bps.
Jen je jediny problem v tom, ze musite byt v programu
schopen prijimat ta data ze dvou seriaku jakoby zaroven,
protoze se lehce stane to, ze kdyz komunikuji oba slave
MCU zaroven, a tak Vam chodi po sobe na stridacku
bajty z jednoho a druheho slave MCU, tedy do master MCU
s devatym bitem v 1 a 0 (ze ktereho to prislo).
Proste to chce zase udelat 2 buffery v master MCU,
pokud komunikace neni jen vzdy pomoci jednoho bajtu
se stavem treba nejakych I/O, pak by to bylo jednoduche.

e) Ethernet - ale pro tohle je to asi uz zbytecne drazsi reseni.

--
Jiri Bezstarosti

----- Puvodn? zpr?va -----