PIC18F458 & MPLAB simulátor

Hynek Sladky sladky
Středa Březen 17 14:22:47 CET 2004

jiri@bezstarosti.cz wrote:
> Takze ten stav na PORTC se zmeni vzdy v okamziku,
> kdy ho instrukci prectete (nebo cokoli z PORTC)
> a protoze na PORTD nectete nic, tak se nemeni ?
>
> Ono totiz dokud se necte nejaky pin z brany,
> myslim ze napr. PORTC nema duvod zmenit stav,
> protoze do nej nic nikde nezapisuje a ani se
> do nej nenacita, kdyz se instrukci necte.

Toto me zaujalo, tak jsem nahlednul do popisu 16F87x, ale predpokladam,
ze zapojeni pinu bude podobne 18Fxxx...

Dle meho je stav HW funkce v simulatoru videt, pokud na port zapisuji,
protoze prave zapis provede precteni - modifikaci - zapis do
_vystupniho_ registru, i kdyz je multiplexerem odpojeny od vystupnich
obvodu... Pouhe cteni sice precte stav HW funkce, ale musely by se
pouzivat instrukce
movf port, F
ktere to zapisou do vystupniho registru, ale v SW zas tak uzitecne
zpravidla nabyvaji, jedna-li se o vystupni brany...
Takze instrukce movf port, W sice zjisti aktualni stav i HW funkci, ale
v simulatoru to muze byt videt jen v W registru...

Je to ma teoreticka domnenka... Budu rad, kdyz pak napisete, jestli je
tato logika v simulatoru dusledne dodrzena, nebo tam je drive zminovana
chyba.

Hynek Sladky