Ovladani rele jednim tlacitkem s 555

Lubos Cernak lubos.cernak
Středa Březen 17 14:22:41 CET 2004

Testnuto ,slapeto .Dekuji vsem za snahu.
555 sem chtel radeji kvuli vetsimu rozpeti napajeciho napeti.
L.Cernak

-----Original Message-----
From: owner-hw-news@list.gin.cz [mailto:owner-hw-news@list.gin.cz] On
Behalf Of Petr Simek
Sent: Saturday, December 28, 2002 5:39 PM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: Ovladani rele jednim tlacitkem s 555

On Sat, 28 Dec 2002, Cernak wrote:

> Schanim zapojenicko s 555 na ovladani rele jednim tlacitkem(stisknutim

> sepne rele dalsim stisknutim rozepne).Nekde jsem to videl ale nemuzu
> ho najit.Jde o montaz do zarizeni kde nelze zabudovat jakykoliv spinac

> Poslal by my ho nekdo?

Neslo by to takhle ? -

                    +VCC

                    M1    NE555
                     |   -------
                     *---|6    |
               Tl/   |   |     |
              -o/ o--*---|2   3|------*-------- OUT
             |       |   ------       |
             |      M1                |
             |       |                M15
             |      GND               |
              -------------*----------

                           = Cel 10M

                          GND

Pri stisku tlacitka se kond pripoji na vstupy a tim preklopi 555tka. Na
zakmitech tlacitka nezalezi. Po preklopeni se kond zacne nabijet ci
vybijet podle stavu a az se dostane pres klopnou uroven tak pri dalsim
stisku tlacitka to preklopi zpet. Kdyz zustane tlacitko stisknute stav
se zmeni jen jednou, pokud se odpor M15 zmensi pod M1 tak se to pri
trvalem stisku bude porad preklapet. Ale neoveril jsem to, takze
doporucuji vyzkouset na bastldesce pred nasazenim...

> L.Cernak

*-----------------------------------------------------------------------
-*
|                          Petr Simek   APS JU
|
|                             psimek@jcu.cz

-*

---
Poíchozí zpráva neobsahuje viry.
Verze: 6.0.423 / Virová báze: 238 - datum vydání: 25.11.2002

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Verze: 6.0.423 / Virová báze: 238 - datum vydání: 25.11.2002