Fresnelovy cocky

Kice Kice
Středa Březen 17 14:29:48 CET 2004

Martin,
predstavte si "normalnu" sosovku, povedzme sklenenu. K ziadanemu lomu
svetla dochadza na rozhrani sklo-vzduch. Preto je mozne sosovku
rozdelit sustrednymi valcovymi plochami na niekolko casti, "zbytocne"
sklo odstranit a vnikne nam tenka sosovka s rovnakymi optickymi
vlastnostami. Vid nacrtok.
vyhody: mala hrubka - hlavne pri velkych priemeroch a kratkych
ohniskovych vzdialenostiach a z toho vyplyvajuca lahsia vyroba, uspora
materialu...
nevyhody: tie deliace plochy neprospievaju optickej dokonalosti takejto
sosovky

BTW aj sklo na reflektoroch Vasho auta su fresnelove sosovky.

 Kice                        mailto:Kice@11.sk

Zdalo sa mi, ze Martin Falc, pisal: