OT: radiove spojeni mezi servery

Martin Patka hw
Středa Březen 17 14:29:01 CET 2004

Zdravim,

> Proto me zajima, jak to obejit, aby nezustaly ctryri servery bez spojeni a
> internet pouze na jednom. Dosah mi bylo sdeleno, ze je u techto zarizeni
mj.
> ovlivnen viditelnosti. Nikdy jsem to nevidel, doufam, ze ted neplacnu
uplnou
> blbost, ale bylo by garanci dosahu, kdyby prijimac/vysilac byl za oknem a
> miril na druhy  prijimac/vysilac za oknem ve vzdalenosti tech max. 150m ?

tech 150m je prijatelnych a mohlo by to chodit. Ale nesmi to byt okno
s metalizovanymi skly....

> Jak je to u prijimani signalu z druhe strany budovy, tj. signal za stenou
> budovy oproti druhemu prijimac/vysilaci ?? Lze "chytit" :) data pres
zdenou,
> dvema prickami delenou asi 18 m sirokou budovu nebo ne ?

Vyrobce vetsinou udavaji dosah v budove asi 50m.  A pokud to je klasicka
budova tak je to i dosazitelne. Ale ne v panelaku s zelezobetonem.....

Tohle vse se ale da tezko rici se zarukou. Nejlepsi by bylo to promerit....
Ty spoje si chcete delat sami, nebo si zjednate firmu ? Pokud by Vam
to delala nejaka firma, tak Vam to i predem promeri....

> Jinak co to stoji takova zarizeni ? Je na trhu dostatecny vyber ?

Vyber je dostatecny, ale nejdrive musite vedet, co od toho
chcete... Pak si muzete vybirat. U vseho si totiz musite najit
ten spravny pomer cena/vykon/spolehlivost ... A take zalezi
na architekture takove mikrovlnne site...  Neco jineho je, kdyz
chcete pouzivat jen externi prvky (bridge) - to ma vyhodu naproste
transparentnosti, ale zde je mensi sortiment, pripadne drazsi.
Nebo muzete pouzit interni prvky (karty), ale to uz se vetsinou
musi routovat.....

Ja osobne jsem zastance technologie Orinoco, ale to by v pripade
externich prvku vyslo v tomto pripade dost draho (muselo by se pouzit
prvku ROR/COR).

Ale existuji i jednodussi vyrobky, ktere lze pro externi nasazeni pouzit...
My mame zkusenosti napriklad s produkty PheeNet a Askey, ale
umi to i treba SMC, Z-COM apod.

Pri pouziti internich karet je vyber mnohem sirsi, lze pouzit i rezim
bez Access-Pointu apod.

Zatim nashle.

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin@mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz         http://linux.mikroservis.cz