RE: Dešťový senzor

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:20 CET 2004

On Fri, 19 Apr 2002, Jakub ?er?ch wrote:

> Zakon lomu prece plati obema smery, cili kdyz to pod nejakym uhlem alfa
> do skla vleze, tam se ten uhel pri lomu zmensi na beta, protoze je to
> opticky hustsi, cast se na vystupni (destove) strane odrazi zpet a dopadne
> na "vstupni" stranu skla pod stejnym uhlem rekneme beta s carkou, jako to
> od ni pred chvili odeslo, jen symetricky otocene podel kolmice odrazu na
> "vystupni" strane, a vzhledem k tomu, ze to jde do ridsiho prostredi, lomi
> se to do vzduchu pod vetsim uhlem alfa s carkou, ktery je ale totozny s
> alfa (symetricky podle kolmice na vystupni strane).

Aha - to je fakt, ja jsem si spojil dve veci mezni uhel vzduch-sklo ze je
pod 45st (coz je spravne) a index lomu vzduch-sklo 1.33 (coz je chybne),
vstup jsem pocital podle druheho :-)

Stejne mi ale neni jasne jak se v tom pripade zaridi vyznamny ubytek
odrazeneho zareni po dopadu kapky. Dovedu si to predstavit s trojuhelnikovym
hranolem s uhly 90-45-45 kde vletne bocnici, odrazi se od prepony
totalnim odrazem a vyletne druhou bocnici. Pokud bude na prepone voda
projde vetsina preponou ven do vody a diky povrchovemu jevu kdy je kapka
vody na povrchu zakulacena vyjde dal z vody ven do vzduchu bez podstatneho
odrazu zpet.

Takze by to asi chtelo nejak prilipnout na tu vnitrni stranu skla nejake
prizpusobeni aby to vytvorilo s tim sklem ten hranol. Nebo je tam jina finta ?