Vyrezavacka LP desek - pokracovani

Vaclav Ovsik Vaclav.Ovsik
Středa Březen 17 14:26:10 CET 2004

On Mon, Apr 08, 2002 at 09:58:49AM +0200, Vaclav Ovsik wrote:
> Tak ted vazne:
>
> http://www.cs.ucl.ac.uk/staff/S.Bhatti/D51-notes/node6.html
>
> <kus_citace>
>
> There is a theoretical maximum to the rate at which information passes
> error free over the channel. This maximum is called the channel capacity C.
> The famous Hartley-Shannon Law states that the channel capacity C is
> given by:
>
>     C = B . log2( 1 + S/N ) b/s
>

> Note that S/N is linear in this expression. For example, a 10KHz
> channel operating in a SNR of 15dB has a theoretical maximum
> information rate of
> [...]

Ted kdyz na to koukam, tak se mi zda, ze me asi preskocilo.
:-) Spocitat by se takhle dalo pouze kolik se da nacpat na tu desku
informace, a jeste k tomu deska neni komunikacni kanal, ale medium.
No nic, tak se omlouvam za blouzneni.

Pro digitalizaci analogove informace plati znama pravidla
o dvojnasobne vzorkovaci frekvenci proti maximalni frekvenci harm.,
ktera se vyskytuje v signalu a kvantovani musi byt zrejme takove, aby
kvantizacni sum byl dostatecne maly. A jeste k tomu, jsou realne hranice
nekde niz.

Je fakt, ze v dobe vzniku CD se setrilo, takze tech
44.1 kHz, 2 x 16 bitu zrejme neni tolik informace jako je na klasicke
desce. Jsou asi jedinci co v to slysi rozdil, zvast kdyz je jeste
signal nejak osizen cestou pri prevodu.

Mam pocit, ze DVD podporuje az 96 kHz, 24 bitu/kanal, takze to snad
nedelaji jen tak, aby plytvali kapacitou.

--
Zito