Re: odpojovaèka baterek

zaloha zaloha
Středa Březen 17 14:25:55 CET 2004

> Jen jestli se za slovnim spojenim 'kultura elektroniky' neskryva
pohodlnost prehodnotit vzite stereotypy :-)

No, nekdo tomu rika stereotypy, nekdo stara zlata zakladni pravidla. Prijde
holt na vnimani sveta a principu... :-)

 > Zatimco akumulator ma oba poly rovnocene, pohyblivost P nosicu naboje je
zhruba polovicni vuci pohyblivosti N nosicu. Jinymi slovy tranzistor s
kanalem P bude mit pri stejne plose cipu dvakrat vetsi odpor. Tady jde asi o
par stovek miliamper, ale obecne je vyhodnejsi pouzit prave z tohoto duvodu
N-FET.

Souhlasim, autor ale odber nespecifikoval. Taky bych si ale prave naslepo
tipnul tech par set mA a tam bezny P-kanal nema problem ani s povolenym
proudem, ani s Rdson a z toho plynoucim ubytkem. No, nebudu Vam brat
kseft... :-)