Velmi OT-Einsteinova hadanka + pridavek

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:09:40 CET 2004

>Kdyz byla Eriadna o rok starsi, nez je polovina nynejsiho veku Dorse, bylo jemu tolik jako ji, kdyz on byl tak stary, jako je ona nyni. Kdyz byly Eriadne 3/4 soucasneho Dorsova veku, byl on stary jako bude ona, az bude Dors o 13 let starsi, nez je ona ted.
>
>No a ocekavana otazka...kolik je Eriadne a Dorsovi nyni?

Sel bych na to asi takto - soucasny vek oznacme E a D. Kdyz je Eriadne X, je Dorsovi X - E + D (a naopak, kdyz je Dorsovi Y, je Eriadne Y - D + E).

Takze dve vety hadanky vlaste predstavuji dve rovnice:

   3D/4 + D - E = E + 13 - D + E

D/2 + 1 + D - E = E - D + E

Soustava ma jedine reseni D = 56, E = 47. Celkove me hadanka zklamala, predstavoval jsem si Eriadnu mnohem mladsi :-).

J. Hanzal