Vodni kamen

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:09:22 CET 2004

>...podivejte, krystalizace je kineticky rizeny proces a navic podil katalyzy
>u takto pomalych deju neni marginalni... A jestli jde o to, ze se
>magnetizaci upravi povrch potrubi ci povrch aktivnich "katalytickych" castic
>v kapaline, ci oboji, popr. dojde ke koagulaci (asociaci=spojeni) v
>krystalizacne neaktivni celky, je uz jedno. Myslim si, ze by to fungovat
>mohlo (nechce se mi rict melo, protoze jsem to fyzicky pred sebou nemel a
>jen takhle prechytrale teoretizuju :)) ).

No, nezni to zas tak nemozne. Kdyz si vzpomenu, jak jsme v praktiku krystalizovali siran vanadylu - jeho presyceny roztok, husty jako med, ovsem modry, jsme vselijak skrabali, zahrivali, chladili, a po tydennim marnem snazeni bychom snad sahli i k zarikavani, ovsem z hodin marxismu jsme vedeli, ze by to byl krok zpatky.

Tak tedy zarikavani odvolavam, melo by zrejme mnohem mensi ucinky nezli magneticke pole :-).

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-624433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/
GPS: 49deg58'28" North, 14deg 4'35" East