Vodni kamen

AZE eltex-km
Středa Březen 17 12:09:12 CET 2004

Zminene elektronicke placebo (sit. adapter se 2 LED
a proudem 20mA pres trubku) bylo nabizeno za pouhych
900,- Kc. No nekupte to...
AZE

----- Original Message -----
From: "Petr Krc" <pekr@magneton.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Friday, September 21, 2001 2:42 PM
Subject: Re: Vodni kamen

Petr Zák wrote:
> Je lepsi magneticke pole z trvaleho magnetu pridelaneho nejak na trubku
> a nebo civka ktera produkuje promenlive magneticke pole a kmitoctu
> 1400 az 2000 Hz. Citovano z zminovaneho AR. A pokud pouziji civku
> namotanou na trubku bude do vody zasahovat magneticka pole. Predpokladam
> ocelovou trubku ktera tam ted je a nahrada za plast zatim nejde.

Nemohl jsem si pomoct a nasimuloval jsem jednoduchy magneticky obvod
sestavajici z 2" ocelove trubky 2mm silne o delce 20cm a ovinute 50
zavity dratu, kterymi proteka 1A ss proudu. Vysledek (pouze polovina)
je videt na prilozenem obrazku TRUBKA_KOV.GIF.
Jak je patrno z obrazku, silocary EM pole nemaji sanci proniknout
dovnitr ocelove trubky. Bude-li navic civka buzena stridavym proudem,
bude EM pole vytlaceno virivymi proudy jen na vnejsi povrch trubky.
Nedokazu si tedy predstavit, jaky vliv by to melo mit na protekajici
vodu.

Pro zajimavost jsem provedl stejny vypocet i pro plastovou trubku
TRUBKA_PLAST.GIF - tam uz nejaka nadeje je.

Nasel jsem i jednu firmu, ktera neco podobneho nabizi:
http://www.solarpower.cz/EOVK.htm

Ovsem jejich poznamka 'material rozvodu nema podstatny vliv na funkci'
ve mne vzbuzuje pocit, ze to funguje spise na jiz zminovanem principu
zarikavani ;).

--
Regards
           Petr Krc