RC vysielac

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 12:08:45 CET 2004

Zdravim.

Takovej EPP slope combat vydrzi vsechno :-).
A klidne mne prkousnete - experimenty na 40MHz to je ono :-))).
Ono jde o to, ze experimentovat neni na skodu, kdyz clovek vi
co dela a era dnes pouzivaji skoro vyhradne 35 MHz, tedy pokud
ma modelar na rozdil ode mne rozum (pouzivam 40MHz) :-).

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: SSOU Vodochody s.r.o. [mailto:ssouvodochody@mbox.vol.cz]
Sent: Friday, October 05, 2001 7:25 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: RC vysielac

Pro modelarske pouziti jsou v uvedenem pasmu podle GP vyhrazeny tyto
frekvence:

26,995Mhz 0,1W
27,045Mhz 0,1W
27,095Mhz 0,1W

Jinak - spouste modelaru se doma vali stare nepouzivane AM 27Mhz vysilace i
prijimace a daji se koupit doslova za hubicku. Ve vysilacich MODELA a CETO
byl VF modul resen jako vymenny a urcite bych taky nejaky nasel na dne
skrine a ve starych Modelarich bylo myslim i kompletni schema. Je tam par
pinovy konektor pro napajeni a signaly a konektor na krystal - kdyz uz chce
dotycny stavet vysilac, asi by bylo lepsi dodrzet povolene frekvence a kdyz
uz, tak alespon do toho vrazit tento koncovy stupen, ktery byl kdysi
schvalen k provozu a pokud neni vylozene rozhozenej, tak by nemel rusit
sousedni frekvence. Kdyz to bude stavet sam, jeste nekoho sunda. Na 27-ce
sice uz opravdu skoro nikdo nelita a uz vubec ne s drazsimi modely, ale i
ten nejjednodussi stoji nekolik tisic.

Jeste stesti, ze si pro svoje experimenty nevybral 35, ci 40 Mhz - to bych
ho asi prekousl, protoze prumerna cena modelu se pohybuje okolo 10-20.000 Kc
a staci par sekund ruseni a muze se stavet (stovky hodin) a nakupovat znovu.
A to nemluvim o kategoriich jako jsou pylony a makety, kde stoji model
pomalu to same co nove auto.

V.Wagner