Plochy vicezilovy vodic

Pavel Rotter PavelRotter
Středa Březen 17 12:08:37 CET 2004

>Zdravim.
>Neznam sice prepoctove koeficienty, ale zasuvka 230V/16A!!!
>se muze tahat  3?1,5-kou.
>Nemate ty prurezy trochu predimenzovane?
>ELI.

Prurez 1,5 by pro 16A vyhovel pokud by byly kabely vedeny napr. pod omitkou,
ale v tomto pripade jsou vedeny v trubkach zapustenych v izolacnich stenach
(zpusob ulozeni "A" - CSN 33 2000-5-523), kde jiz nestaci pro 16A prurez
1,5mm v PVC.
Zcela by ale vyhovel prurez 2,5. Ta 4-ka je zbytecna (z hlediska
porizovacich nakladu). Na svetla (tech 10A) potom staci prurez 1,5mm.

Petr Prochazka
pprochaz@zklas.cz