topeni

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 12:08:27 CET 2004

On Mon, 13 Oct 2003, Michal Krestan wrote:

> Mel bych trosku dotaz ohledne elektronicke regulace topeni. Mam doma plynove
> vytapeni a na telesech serva, ktera umi nastavit pozici klapky od 0 do 255.
> Potrebuju nejak vymyslet nejaky inteligenti algoritmus, ktery bude ridit
> cely topny system. V kazde mistnosti mam 1 teplomer a pro porovnani teploty
> 1 venkovni. Ocekaval bych neco ve smyslu, ze zvolim, ze chci mit v te a te
> mistnotsti v nejakou hodinu danou teplotu a ono to zacne s vypocitanym
> predstihem topit az to dosahne vysledku. Me sice neco napadlo, ale chtel

Ja bych si s predstihem nedelal moc hlavu. Ta teplota se zveda pomerne
rychle a pokud se zveda mate pocit tepla i kdyz je tam min nez je
nastaveno. Spis bych se snazil vyresit vcasne uzavreni aby nedochazelo
k pretapeni. Chtelo by to merit i teplotu vody co vychazi z kotle. Pokud
uzavrete radiator v okamziku kdy jste dosahl nastavene teploty a on je
plny horke vody, dojde k pretopeni o jeden az dva stupne podle teploty
vody a objemu radiatoru. A to uz prijemne neni.

> bych slyset nazor nekoho, kdo neco podobneho delal, nebo pouziva. Jeste by
> me zajimalo, naco maji serva moznost nastaveni v 256 krocich, kdyz by

Ja mam taky jen otevrit a zavrit a staci to. Treba se to pouziva v
systemech kde se nesnima teplota v mistnosti, vodu v topeni honi cerpadlo
a regulace se dela zmenou teploty vody vychazejici z kotle podle venkovni
teploty.

> normalne stacilo jen otevrit/zavrit. Ja je tady mam z duvodu, jelikoz jsem
> je sehnal velmi levne, ale nevim, naco mi budou ty mezistupne.

Mohu vedet za kolik a kde ? Pripadne soukrome.