topeni

Pavel Chromy mac
Středa Březen 17 12:08:24 CET 2004

On Mon, 13 Oct 2003, Michal Krestan wrote:

> bych slyset nazor nekoho, kdo neco podobneho delal, nebo pouziva. Jeste by
> me zajimalo, naco maji serva moznost nastaveni v 256 krocich, kdyz by
> normalne stacilo jen otevrit/zavrit. Ja je tady mam z duvodu, jelikoz jsem
> je sehnal velmi levne, ale nevim, naco mi budou ty mezistupne.

Jde o to, ze kdyz po dosazeni cilove teploty ventil zavres uplne, topne
teleso vychladne a prestoze v mistnosti bude nastavena teplota (v ramci
histereze termostatu nejvyssi mozna) budes mit v mistnosti najednou
neprijemny pocit chladu, protoze bude chybet salave teplo od radiatoru.
Ukazuje se, ze teplota vzduchu pro dokonalou tepelnou pohodu nestaci.

A na to je tam ten venkovni teplomer - je treba najit vhodnou zavislost
otevreni ventilu na venkovni teplote tak, aby byla v mistnosti konstantni
teplota. Cidlo uvnitr mistnosti slouzi pro korekci.

Napr. regulace smesovacu duomix funguje i bez vnitrniho cidla - meri
teplotu vody za smesovacem a hybe smesovacem tak, aby bylo dosazeno
potrebne teploty vody pro vytopeni objektu dle venkovni teploty.

     Pavel Chromy