vetracek v PC mezi 5 a 12V

Bohumil Novacek Bohumil.Novacek
Středa Březen 17 12:08:01 CET 2004

Lukas Grepl wrote:

> Jano, samozrejme, tohle je jasne... :-)
> Zajimalo me to z tech. hlediska - jak na to ten zdroj (a potazmo dalsi
> komponenty) zareaguji...
>
> Lukas Grepl, OK2WDT

Pokud ve zdroji neexistuje zadna prepetova ochrana na vystupu a napeti 5 a
12Voltu se
kontrolujou zvlast, pak sbohem PC. Mam nazor takovej, ze kdyz se spoji 5 a 12
Voltovej
vystup, tak obvod co spina 5V bude spokojenej, ze nemusi dodavat zadnej proud a
je tam
vic nez 5V a ten co spina 12 si rekne, sakra to se nam ale zvysil odber a bude
se snazit
dotahnout zpet na 12V, coz muze skoncit bud tim, ze 12V se na 5V vystupu opravdu

objevi, to se pak neda predpokladat, ze z pocitace neco zbylo, nebo driv
zareaguje proudova
pojistka diky tomu, ze se njaka soucastka v pocitaci obetuje a zkratuje svym
znicenim zdroj
driv, nez to odnese zbytek pocitace. Je to zkratka riskovani, hazard a prasarna
! Ten
usetrenej odpor za to nestoji ! Teda je to jenom muj nazor, treba nekdo vi o
konkretnim
zdroji, kde je to resene dobre a nic se nestane, ja tomu ale neverim.

B.Novacek