Cim zacit ? otazka zacatecnika

Jaromir Subcik subcik
Středa Březen 17 12:07:43 CET 2004

>     Diskuze na toto zaj?mav? t?ma sklouzlo nekam ?plne jinam. Vsichn? se
> tady bav? o rozd?lech v psan? asembleru, coz asi vypl?va z jejich
> pohodlnosti naucit se neco nov?ho. (prejdete na C)

No, nemusi to byt jen pohodlnost, spise naopak v C se pise snadneji, ale
problem nastane v okamziku zpracovani napr. serioveho kodu (ne RS232, ale
obecne) zatizeneho sumem v realnem case. Pokud se ale nebude vyuzivat
procesor na hranici (nebo za hranici?) svych moznosti, pak je C jednoznacne
lepsi nez assembler.

>     To podstatn? se ale ztratilo -> c?m zac?t?

To jednoznacne zalezi na tom, co chci delat, pripadne co jsem se uz nekde
ucil nebo zkusil. Ja odrostl na Intelu (8080, 48, 51,96), zkusil Zilog (Z80)
a Atmel (2051, AVR), ted mne zivi PIC a TI.

Kazdy procesor (rada) ma sve - od Intelu a klonu 51 jsem odesel hlavne kvuli
dobe zpracovani instrukce a slabe log.1 (nekde to naopak muze byt vyhoda -
nemusim se starat o prepinani smeru).
AVR se mi docela zalibily, ty bych docela mohl doporucit, AVR Studio
(zdarma) je docela pouzitelne, programator pro zacatek treba z HW.
U PIC mi vice vyhovuji integrovane periferie, silne vystupy a jednoduchy a
vykonny (i kdyz nezvykly) assembler. MPLAB (taky zadarmo) je pomerne
povedeny soft, programatory zde byly popsany jiz mnohokrat. Pro ladeni
nabizi ted ASIX velmi levny HW emulator pro 16x84 - to by pro zacatek taky
nebylo spatny.

Zaver - asi bych se pro zacatek rozhodoval pouze mezi PIC a AVR a to hlavne
podle dostupnosti podpory (napr. kamaradu v okoli).

Jarda