Re(2x): NiMH

Jiri Prachar j.prachar
Středa Březen 17 12:07:20 CET 2004

vicek.radek@ozjc.cpost.cz wrote:

> NiMH asi opravdu pam. efekt nemaji, nicmene je otazka jakou maji zivotnost.

co jsem nekde cetl, tak to cemu se rika pametovy efekt je opravdu u NiMH
minimalni, ale to neznamena, ze zadny

> Bezne se uvadi napr. v mobilech 2 roky, kdy dojde k nevratne zmene na
> elektrodach a v chemizmu clanku (je to proces samozrejme postupny), nicmene
> nekdy to jde velmi rychle treba za mesic je na polovine kapacity. Ja mam v

NiMH maji docela velke samovybijeni, nebo myslite kapacitu kterou jsou schopny
dodat po nabiti?
jako, ze se snizuje?

> mobilu NiMH jiz tretim rokem a stale drzi. Takze az pujde do kytek dam vedet
> jakej to melo prubeh.
>
> Co se tyka NiCd clanku mam zkusenost celkem spatnou. Vzdy mi clanek odesel
> ne na pametovy efekt ale na prorustani mustku mezi elektrodami. V podstate
> jde o to ze kdyz jsem nechal clanek delsi dobu v klidu treba pul roku, nasel

NiCd by se meli skladovat ve vybitem stavu (samozdreme ne na 0V! ale ted nevim
presne na kolik)
naproti tomu LiIon se maji skladovat v nabitem stavu

> jsem ho pak totalne vybitej proste napeti na 0V nebo jen tesne nad, coz ani
> vybitej clanek by udelat nemel. Pri nabijeni se v podstate nic nedeje a
> napeti je stale na nule. Takze jedina vec ktera vzdy pomohla bylo vzit
> tvrdej zdroj pouzival jsem 18V/20A kterej jsem na chvili pripojil na clanek.
> Podle vseho tenhle stos prepalil ty mustky a pak clanek sel normalne nabijet
> a dokonce jsem ani nepozoroval ubytek kapacity.

toto jsem uspesne pouzil i u NiMH, jen trosku mensi proudy, ne, ze by ty clanky
meli 0V, ale nejak ztracely kapacitu
a tohle jim pomohlo! vetsinou jsem to delal tak, ze jsem ten clanek nechal
vybit pres nejakej malej odpor (pekne se zahrejva! :o)
a potom jsem ho na nabijecce potrapil trosku vetsim proudem nez jak se normalne
nabiji ale jen na chvilku!
kdyby se prehral, tak by to taky mohlo bouchnout!