Re(2x): Re(2x): NiMH

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 12:07:20 CET 2004

>zivotnost.
>
>co jsem nekde cetl, tak to cemu se rika pametovy efekt je opravdu u NiMH
>minimalni, ale to neznamena, ze zadny

Oooo ano, ale to je uz hrani se slovicky, jiz jen to jak zjistit co je
pametovy efekt a co ztrata kapacity zavinena starnutim clanku. Dobra
opravuji slovo "nemaji" na "maji zanedbatelny". :-D

>nicmene
>
>NiMH maji docela velke samovybijeni, nebo myslite kapacitu kterou jsou
>schopny
>dodat po nabiti?
>jako, ze se snizuje?

Myslim tim opravdu CAPACITU (tedy velicinu ktera urcuje jak velky naboj muze
baterie pojmout) a ne naboj tedy to co urcuje kolik energie v clanku je.
Tedy jiz nejsou schopny pojmout stejny naboj tudiz i mene vydrzi.
Jinak pry se stejne chovaji i Lion clanky.

>vedet

>odesel
>podstate
>nasel
>
>NiCd by se meli skladovat ve vybitem stavu (samozdreme ne na 0V! ale ted
>nevim
>presne na kolik)
>naproti tomu LiIon se maji skladovat v nabitem stavu

No ano. Nicmene chovaly se tak at jsem je skladoval jak jsem chtel. Je
zajimave, ze se jednalo o ruzne clanky a i o ruzne vyrobce. Napriklad kdyz
odesli u nas v praci baterie v notebookach tak presne kvuli teto veci. Kdyz
jsem je otevrel a premeril vsechny clanky tak vzdy jich bylo nekolik v tomto
stavu a ostatni clanky byly OK.

>ani
>clanek.
>nabijet
>
>toto jsem uspesne pouzil i u NiMH, jen trosku mensi proudy, ne, ze by ty
>clanky
>meli 0V, ale nejak ztracely kapacitu
>a tohle jim pomohlo! vetsinou jsem to delal tak, ze jsem ten clanek nechal
>vybit pres nejakej malej odpor (pekne se zahrejva! :o)
>a potom jsem ho na nabijecce potrapil trosku vetsim proudem nez jak se
>normalne
>nabiji ale jen na chvilku!
>kdyby se prehral, tak by to taky mohlo bouchnout!

Ono stacilo jen skrtnout. Ono je to videt i na ampermetru. Chvilku to slo za
roh a behem par okamziku (co se prepalil ten mustek) to kleslo na neco
rozumnejsiho.