Re(2x): odolnost LPT

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 12:07:09 CET 2004

On Tue, 20 Nov 2001 vicek.radek@ozjc.cpost.cz wrote:

> Hmmm, to mne zajima. Momentalne pracuji na CNC freze a vyuzivam prave LPT
> port (bylo to vyhodnejsi vzhledem k pouzitym "sekvencerum" UCN5804) a navic
> mi to umoznilo nacpat veskerou logiku (rozbehy, brzdeni a vypocty
> interpolaci) do software v PC.
>
> Zatim tam zadne oddelovace nemam, nicmene planuji je tam dat (preci jen
> prumyslove prostredi). Celkem vyuzivam vsechny piny co jdou ven tedy tusim
> 13. A tak se ptam existujou nejake vicenasobne optocleny abych tam nemusel
> mit 13 samostatnych optoclenu?

Pouzivam ctyrnasobne PC844 v podobne aplikaci. Dva na D0-7 do zarizeni
(pres odpor 100R je log1 na sbernici vybudi/otevre) a jeden do PC na
IN dratech (spinaji je k nule pres odpor 100R). Funguje to - mam totalni
galvanicke oddeleni, nemam spojene ani GND-zeme zarizeni.

> RadekCX
>
> P.S. Jinak pokud se budete nekdo do neceho takoveho (CNC freza) poustet tak
> vam preju pevne nervy. Kdyz jsem s tim zacinal vypadalo to na celkem
> jednoduchou zalezitost. Ted po pul roce uz zacinam resit laserem navadeny
> nastroj na obrobek. A to vubec nemluvim o vlastnim mechanickem provedeni
> frezy.

:-) No klidne muzete napsat i vic. Ostatni se jiste taky radi pouci ...