hw-KOUPE - HDD

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 12:06:59 CET 2004

Wek wrote:
> No snad je to rozdielnym pouzitim.

Nemyslim ze je to hlavni pricinou. Naopak souhlasim s timhle:

> sa vsetko priserne rychlo meni, takze empiricke skusenostu z dlhodobehj
> prevadzky su vlastne nanic (uz ten "najlepsi" disk nekupite).

Dle meho nazoru nelze hodnotit kvalitu disku jen podle vyrobce
a _predchozich_ zkusenosti s kvalitou jeho disku, nebot inovace
v tomto oboru probihaji az prilis casto a to co bylo dobre pred
rokem muze byt letos zcela k nicemu.

Jeden priklad (a soucasne varovani) za vsechny:
Posledni dobou se mi tu vyskytlo vetsi mnozstvi vadnych disku
Quantum Fireball CX64A (6.4GB rev. ruzne) s velmi podobnou zavadou
- explodoval cip, zajistujici elektronickou komutaci spindle motoru.
Statistickym vyhodnocenim maleho vzorku (cca 8-10 kusu) jsem zjistil,
ze odchazeji pouze ty disky, na kterych je uvedeny cip od Philipse,
na rozdil od jinych serii, kde je stejny cip s logem Panasonic.

To ovsem nic nevypovida o celkove kvalite _vsech_ disku (dnes jiz
byvale) firmy Quantum, nebot ostatni disky se mi tu s ruznymi
zavadami vyskytuji nemene casto.

--
Regards
           Petr Krc

P.S. Nechci strasit, ale mate-li stejny typ disku se stejnym cipem,
zalohujte radeji casteji.