Jak upgradovat AWARD bios

Lukáš K. hradlo
Středa Březen 17 12:06:58 CET 2004

> Mam desku MSI 6156 s i440BX chipset a ziskal jsem Seagate 60 GB
> Barracudu s UTA IV.
> Bohuzel disk nelze pripojit a dle mne je to starou verzi Biosu.
> Muzete mi poradit jak upgradnout BIOS ?

Presny popis toho, jak flashnout BIOS bude urcite na strance MSI (nevim
presne, ale mohlo by to byt www.msi.com.tw).

Mam presne stejny problem, akorat s deskou Abit BE6 II. (taky i440BX; Award
v. 6.00PG). Pred flashnutim BIOSu deska disk (IBM 40GB ATA100) ani
nedetekla. Flashnul jsem to, deska disk najde, urci i jeho velikost, ale
neni schopna z nej nabootovat (je-li pritomen disk, PC nebootuje z niceho).

Je to (jak mi rekli v servisu) tim, ze radic integrovany na desce neumi
bootovat z disku vetsiho nez 30GB. Pomoc lze jen zakoupenim noveno radice
disku (do PCI od fy.Kouwell cca za 770 bez DPH; zvlada disky az do 128GB a
ma ATA100). Zakoupeny radic se pak chova jako SCSI radic, ze ktereho by
deska mela umet bootovat.

Podobne to bude asi i ve Vasem pripade. Kazdopadne ale nejdriv zkuste
flashnout BIOS. Minimalne tim ziskate podporu rychlejsich procesoru a
odstrani se tim nektere mozne chyby.

Lukas

PS: viz take prispevky do teto konference reagujici na dotaz se subj.
"MainBoar a velky disk" z 16.11.2001 7:27