MDAC 08

Spiritus SpiritusII
Středa Březen 17 12:06:57 CET 2004

Dobr? den,
   v HW shopu jsem zakoupil LCD displej 16x2 znak? EL1602B-RN-YBW. Bohu?el
se mi tento displej neda?? spr?vn? inicializovat (4bitov? komunikace).
Studoval jsem inicializa?n? sekvence a bohu?el m? je?t? v?ce zm?tly, proto?e
si odporuj?.
   Na HW shopu je v datasheetu naps?no, ?e displej je ??zen ?adi?em KS0066.
Ve speficikaci KS0066 je uv?d?na inicializa?n? sekvence (v?e hexadecimaln?,
v?dy pouze nibble):

3  reset sequence (pro ?ty?bitovou komunikaci)
3
3
2
2 Function Set (4 bitov? komunikace, 2 line, 5x7 font)
8
0 Entry Mode Set (Increment, No shift)
6
0 Display On/Off Control (Display On, Cursor On, Blink Off)
0 Display Clear
1

po t?to inicializa?n? sekvenci jsem nastavil DD Ram adresu na prvn? pozici a
zapsal znak. V?sledkem byl kurzor n?kde uprost?ed prvn?ho ??dku.
   Nav?t?vil jsem tedy p??mo str?nku v?robce displeje a st?hnul si jeho
inicializa?n? sekvenci. Ta vypad? takto:

[...]
0 Dsiplay Off
8
0 Display On (dle m?ho n?zoru je to nesmysl, nebo v?robce myslel sp??e
p??kaz display clear)
1
0 Entry Mode Set (Increment, No shift)
6

po t?to inicializa?n? sekvenci jsem zapsal p??kaz 0C (aby se displej
rozsv?til- proto?e si mysl?m, ?e z inicializa?n? sekvence vych?z? displej
vypnut?), nastavil jsem DD ram na prvn? pozici a zapsal znak. V?sledkem byl
op?t kurzor n?kde uprost?ed prvn?ho ??dku. Zaj?mav? je, ?e pomoc?
nastavov?n? adresy DDRam lze kurzozem pobybovat libovoln? po prvn?m ??dku
(nesm? se v?ak zapsat znak). Na druh? ??dek ale kurzor um?stit nelze.
    Celou sobotu a ned?ln? dopoledne jsem se s t?m tr?pil, ale bohu?el s
nulov?m v?sledkem. Mohl by m? n?kdo pros?m nakopnout spr?vn?m sm?rem ?

P?edem d?kuji
Jan Zela