SM/CF -> HDD 2.5"

Ondrej Puzman puzmano
Středa Březen 17 12:02:50 CET 2004

> Ted je zde otazka, cim to ridit. Defakto to muze byt cokoliv co ma dost
> portu, ale myslim, ze pro optimalni vyber hlavniho brouka bych mel
> specifikovat nejake pozadavky:
>
> - melo by se to dat programovat ONBOARD (tedy napriklad EEPROM)

Mala odbocka:
jako programova pamet v jedocipech se vetsinou pouziva FLASH.
Na rozdil od EEPROM je ji mozne smazat pouze celou nebo jen
po blocich definovanych vyrobcem. To ovsem u pameti programu
nevadi.
Do EEPROM je mozne zapisovat kamkoliv bez predchoziho
vymazu, ale pametove bunky jsou slozitejsi a pamet je tudiz drazsi
(pri stejne kapacite samozrejme).

> [...]
> protoze jsem datasheet stahoval doma, tak ted nevim, jestli zbylych 16 je
> potreba pro komunikaci, ale asi ano, uvazuju tedy 16 pinu).
> (patrne by to sneslo i nejaky ten display, coz by se melo dat ovladat pres 8
> pinu a k displeji jeste nejake to tlacitko na listovani v menu nahoru a dolu
> a volbu ci zruseni)
>
> Kdyz nad tim tak premyslim, chtelo by to nejakeho svabika, ktery by umel z
> fleku alespon 50 I/O linek a vubec by se nemuselo cachrovat s nejakymi 8255,
> expandery, multiplexery a dalsimi zbytecnostmi co jen zabiraji misto na

K pouziti tak velkeho poctu I/O linek nevidim duvod, urcite by se
daly nejake sdilet.
Stejne procesor nemuze soucasne provadet cteni a zapis.
Ja bych to resil tak, ze bych disk, pametovou kartu i pripadny LCD
display a klavesnici namapoval jako externi pamet x51. Vyzaduje
to jen dobre navrhnout ten adresovy dekoder a komunikaci to urcite
nezpomali.
Myslim, ze to bude levnejsi nez shanet nejaky procesor s 50 I/O
linkami.
         Ondrej Puzman