OT: trhaci sila

Martin LOCKER locker
Středa Březen 17 12:02:40 CET 2004

Sila, vznikla tlakem na zakrivenou plochu je dana
soucinem tlaku a prumetu plochy do smeru kolmeho
k pocitane sile.

Tj. konretne pro valec:
prumet polovalce je obdelnik o stranach 2r a l
S = 2r x l

F = S x p = 2r x l x p

tuto silu pri zanedbani podstav valce (dlouhy
valec) musi prenes dve steny  valce o delce l

Sila na 1 m delky steny je tedy

f = F/2l = 2r x l x p / 2l = r x p

Martin Locker
VOS a SPS Rychnov nad Kneznou