OT: trhaci sila

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 12:02:40 CET 2004

  Zdravim!
Prvni co mne pro jednoduchost napadlo:
Predstavte si to ako kocku (krychli) s pevnymi stenami. Potom sa
lahko zisti ako je "trhana" jedna strana kocky - jeden stvorec. Sila,
ktora ju "trha" (nie tlaci) je totiz sposobena tlakom na susedne 4
stvorce (horny, dolny, lavy, pravy). To je sila, ktora tieto 4 stvorce
zase "tlaci". Potom pomocou jednoducheho vztahu F=p.S zistime
silu na jednotlive stvorce a je vysledok.
To bolo pre kocku (krychli). Pre iny tvar (napr. gula) si tento objem
mozeme rozdelit na kosticky, ktorych sily sa navzajom rusia vnutri
objemu a zostavaju iba tie povrchove. Dalej sa uz ani nezamyslam,
lebo je to trochu OT.

  S pozdravem
                          Igor

-------------------------