prevod logiky 3.3V <> 5V

pavel prochazka hacesoft
Středa Březen 17 12:02:21 CET 2004

Dobry den,

PIC jsem napajel z 3.3V a LCD inteligentni display jsem napajel z 5V. Nepouzil jsem zadny konvertor logoky a ono to funguje! Pouzil jsem PIC 4 MHz vezre s krystalem na 8 MHz. A LCD s IO HD... dal nevim(dva radky po 16-ti znacich).
Komunikace je 4-bitova s ctenim priznaku na dokonceni instrukce LCD displaem.
Chtel bych se zaptat jestli to mohu normalne provozovat. Zobrazovani je spolehlive. Jeste tam dam na oddeleni nejake odpory pro jistotu asi 100 Ohmu. Staci ta hodnota. K cemu potom potrebuji prevodniky  3.3V <> 5V. Kdyz se to spolu domluvi.
Mozna ze nastanou problemy az na vyssich kmitoctech?
Pokud je to otazkou kmitoctu, do jakeho priblizne takove proste propojeni oddelene jen odpory muze fungovat?

Skusl jsem mezi PIC a LCD display dat hradlove pole xilinx CPLD napajene take na 3.3V a take to fungovalo. Xilinx tam pusobil jen jako transiver signalu.

Dik.
Pavel Prochazka
hacesoft@mujmail.cz
www.prochazka.zde.cz