Elegantni mereni otacek v aute

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:02:04 CET 2004

To ani nahodou!
Detekce spicek tam byla, ale jen pro zjisteni, jestli se nezastavil navijeci
unasec s paskem (byl to dvoumotorovy stroj). Pro regulaci rychlosti tam bylo
foto cidlo a regulator primo na mechanice..
Jinak nekdy v roce 1990 jsem na podobnem principu delal rozbehovy regulator
pro zdimani u skakaci pracky Tatramat. Ten dvourychlostni motor pri napajeni
2 poloveho vinuti vytvarel v 8 (?) polovem vinuti kmitocet umerny otackam,
pri jmenovitych otackach cca 2 KHz. Prisel jsem na to nahodou a nikdo ze
silnoproudaru mi to neumel vysvetlit. Nesouvisi to se skluzem, snad s
mijenim hran polovych nastavcu kotvy a statoru. Do toho se michalo 50 Hz a
impulzy od triakoveho rizeni (rozbeh byl rizen napetim). Sice tam asi bylo
par impulzu navic, ale nejak to fungovalo. Pro presne mereni otacek ale
nepouzitelne.

Andel