Vycernala kompaktni zarivka

Trosko Zoltán ztrosko
Středa Březen 17 12:01:51 CET 2004

	Asi pred rokem jsem si trochu pohral s temi
zarivkami. Zjistil jsem, ze se ve vetsine pripadu poroucha
kondenzator, ktery je pripojen mezi zhavici vlakna zarivek.
Tento kondenzator je totiz pri startu zarivky dost namahan
napetove. (nakmitava se na nej napeti, ktere zapaluje zarivku
- cca 800 - 1000V) Prepali-li se tento kondenzator, prepali se
i zhavici vlakno zarivky. Predtim ale zhavici vlakno nejakou chvili
sviti s vysokym jasem . Po prepaleni vlakna, zarivka jiz nenastartuje.
Prerusi-li se tento kondenzator, zarivka se nerozsviti,
nebo max. slabe sviti. Je -li preruseny kondenzator,
je mozne zarivku opravit vymenou tohoto kondenzatoru.
V nekterych zarivkach muze byt zabudovana tavna pojistka.

Ja tyto zarivky mam v celem byte, a jsem s mimi spokojen.
Sviti slusne, neblikaji a nebruci.

Zolo