LCD kontrast

Jiri Libra Jiri.Libra
Středa Březen 17 12:01:49 CET 2004

  Zdravim,
prave jsem zjistil zajimavou vec, kdyz neco zobrazim na LCD displeji, (2x16,
podsviceny) a teprve potom pripojim vyvod na ovladani kontrastu, kontrast se
postupne zvetsuje (tak za 0,1-0,3 s). Text se objevi hned a pozadi cerna
pomalu. Za nasledek to ma to, ze kdyz se divam z uhlu, kde vidim cerne
pozadi, pripadne text skoro inverzne, tak ho chvili vidim dobre, kdyz jsem
vzal ten drat a rychle jsem ho rucne pripojoval a odpojoval, text byl
citelnej, protoze pozadi nestihlo zcernat. Text potom je citelnej nejen v
uzkem uhlu, od urciteho uhlu az k nule.
  Tak jsem to pripojil na LPT, ale nepodarilo se mi najit nakou vhodnou
frekvenci a stridu, navic nizsi frekvence se tloukly patrne s obnovovaci
frekvenci displeje. Neexperimentoval s tim nekdo nahodou?

  Jirka