AV vstup u Color Oravan

"Zíka Aleš, Ing." @regina.gin.cz "Zíka Aleš, Ing."
Středa Březen 17 12:01:35 CET 2004

	Taxem uspesne dodelal kabel SCART->DIN AV pro Oravana (timto dekuji
vsem, kteri se mi snazili pomoct se zapojenim toho DINu, nakonec jsem to
vyhrabal sam v nejakem starem amaru, neni to zadna Oravani specialita,
vymyslel to snad Grundig a jedinej problem u Oravana je, ze prepinaci napeti
12V pouziva k napajeni vstupniho stupne videozesilovace - a obchazi tak
nutnost pouzit prepinac signalu - takze ma odber asi 15 mA, a video da na
prepinacim pinu do zkratu 25 mA, takze pri primem spojeni tam napeti spadne
asi na 5 V a obraz je tezce zkreslenej, takze jse tam musle priplacnout
tranzistory, ktery tam pripoji tvrdy napeti 12 v primo z Oravana) a narazil
jsem na dalsi problem.
	Obraz se prepina dobre, ale neodpojuje se zvuk z AV vstupu, takze to
chodi tak, ze pokud jsem prepnutej na AV, je to v poradku a vidim a slysim
jen signal z videa, kdyz je prepnutej na TV, tak obraz je z TV, ale zvuk je
mix zvuku z TV i videa. Nevim, jestli je to normalni, nebo je neco TV
spatny, nemate s tim nekdo zkusenost?
	Studoval jsem schema Oravanu a mam obavu, ze "to neni chyba ale
vlastnost", bohuzel modul Z je v nem pouze jako blok, takze to nemuzu tvrdit
jiste. Audio pina AV konektoru je v nem do modulu Z veden jednak pre
kondenzator 5 mikro na konakt c. 8 a zaroven pres seriovou kombinaci 5 mikro
47 ohmu na kontat 4, soucasne vede pres nejaky delic na vystup pro MGF
(takze minimalne na magnetak nahravam vzdy mix). Do modulu Z vede jeste
prepinaci napeti z AV vstupu, ale mam pocit, ze slouzi jen k tomu, aby
vypnulo zvuk z mezifrekvence, ale audio se tvrde micha na popsane kombinaci
odporu a kondenzatoru na kontaktech 4 a 8. Proste Oravan predpoklada, ze
kdyz neni prepinaci napeti, neni ani vstupni signal (coz je z urciteho
pohledu logicke, protoze, pak AV konktor funguje jako vystup).
	Nenapada nekoho, jak to resit? Me napadlo, dat do kabelu emitorove
sledovace a napajet je prepinacim napetim z videa, takze kdyz nebude
napajeni, nebude signal, ale nevim, jestli to neni blbost. Na audio to asi
bude bez problemu, ale nevim, jak video, tam to sice pro spravnou funkci
neni nutne, ale nelibi se mi soucasny stav, kdy pri vypnutem AV proti sobe
jdou signal z TV a videa, navic jen s impedanci 75 ohmu, takze ty zkratovy
proudy tam muzou bejt docela veliky. Nebo se toho nemusim bat, ja jen, aby
casem neco neodeslo?

	Diky za kazdy napad,

			Ales Zika
			Pelhrimov

			e-mail: Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz
				  Ales.Zika@seznam.cz
			SMS:    Ales.Zika@sms.underground.cz

P.S.: Neradte mi, koupit si lepsi TV, delam to pro rodice a tohle jim radim
taky, zatim bez vysledku ;-)