No subject

sedy vaclav sedy.vaclav
Středa Březen 17 12:01:35 CET 2004

Vážení přátelé.
Jako novopečený uživatel těchto horkých drátů jsem neodolal, abych si nepřečetl skoro celý archiv Vašich článků.Mnohé z nich mne upoutaly historičností obsahu tamních problémů, jiné mne zaujaly.Jeden z těch druhých bylo například mazání obsahu OTP eprom a podobných obvodů rentgenovým zářením. Problémem jsem se zabýval asi v letech 86, kdy to mělo ještě smysl, a pracoval jsem například s tehdy poměrně novými MM 27C512 a podobnými. Zprvu jsem používal rentgen u svého známého zubaře, brzy jsem to opustil, protože příslušný ode mne požadoval jako ůplatu za službu opravy barevných televizorů svých protekčních pacientů. Poté jsem vyzkoušel řadu průmyslových zdrojů zážení s poměrně výbornými výsledky.                   V tomto směru mohu upozornit případné zájemce i na svou mírně šílenou knihu, Rozeberte si PC, která vyšla v nakladatelství BEN v březnu tohoto roku, a v dubnu již musel být pro neobvyklý zájem učiněn dotisk. Problém je zde probírán na stranách 101 až 103.V knížce je !
i !
mnoho jiných námětů a jejich řešení, která jsou ve Vašem archivu probírána třeba po dobu několika let. Zájemcům o moderní programovatelné obvody bych chtěl ještě podotknout, že mazání i čtení obsahu OTP a to i zabezpečených obvodů je poměrně ilusorní záležitost z hlediska bezpečnosti dat, protože to jde obejít jak hardwérově, tak i softvérově. Někde v podstatě stačí dva dráty a napětí okolo 8.25V, jinde například mikroprocesor sám vysílá data zabezpečené kontrolním bitem po některém portu. Z tohoto důvodu bych například nikdy nepoužíval platební kartu, která by měla kredit více jak tisíc korun, a podobně.         S pozdravem V.šedý

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com

Daląí informace o konferenci Hw-list