Lepeni Al profilu

Tomas Censky censky
Středa Březen 17 12:11:07 CET 2004

Zdravim vsechny,
rad bych uvedl na pravou miru lepeni hliniku v letectvi. Takze, pokud je letadlo
 duralove, jako ze vsechna velka letadla jsou, tak se rozhodne konstrukcni spoje
 NELEPI! Vsechna duralova letadla ( i ta nejnovejsi - napr. nove Airbusy ) se ny
tuji. Nytovani, ac vypada jako prezitek, se pouziva proto, ze ma maly rozptyl pa
rametru, spoj je spolehlivy a ma dobre definovane hlavne unavove vlastnosti. Sva
rovane nebo lepene dily jsou na tom podstatne hur. Vsimnete si, ze kompozitove d
ily, u kterych se neda jinak nez lepit, se zacinaji pouzivat az v posledni dobe,
 a to ve velmi omezene mire - treba nabezne hrany kridel a ocasnich ploch, samot
na nosna konstrukce je stale duralova nytovana. Mluvim samozrejme  o velkych let
adlech, jiste ze muzete videt spoustu celokompozitovych ultralightu, ty jsou a
le vetsinou vyrazne predimenzovane a NEMUSI prokazovat unavovou zivotnost.
Jesti jste videl, ze se plechy na letadle k sobe nejak lepi, pravdepodobne to by
l hermetik na utesneni a pak se to stejne snytovalo.

Omlouvam se, ze jsem se trochu rozkecal mimo tema konference, ale pokud reknete
ze se hlinikova letadla lepi, mohlo by se stat, ze se do toho budou lidi bat nas
toupit, ... no i kdyz co oko nevidi....  :-)

S pozdravem
Tomas Censky

Ing. Tomas Censky, Katedra letadel, Karlovo namesti 13, Praha 2
E-Mail: Tomas Censky <censky@sgi.fsid.cvut.cz>
Date: 25-Jul-01
Time: 09:21:51