subtractive PLL filter

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 12:10:55 CET 2004

| Odes?latel: Josef Kokes <kokes@fsid.cvut.cz>

| Podle nazvu to vypada, ze to ten jeden kmitocet odecte (=vyrizne) ze
| spektra. Co to presne je a jak se to dela, nevim. Ale mozna vam pomuze
napad
| z diplomky, ktrerou jsem pred mnoha lety na tema "PLL a filtrace" delal.

Ano, presne tak, proste ho odecte. Zajimava diplomka. Skoda jenom ze nemuzu
zajit do univ. knihovny v brne (snad ji tam budou mit). Nejspis tam poslu
otce nebo sestru.

> [...]
filtru,
| jisty dany kmitocet je. Delal jsem to tak, ze jsem vzal kmitocet z PLL,
| otocil ho o 90 stupnu a vysledkem ridil filtr realizovany pomoci
prepinanych
| kapacit. Ten 90 stupnu posuv zpusoboval, ze se pripadna sinusovka
| nevzorkovala v nule, ale naopak v maximu.

| Myslim, ze pomoci _ANALOGOVEHO_ PLL by vase uloha sla resit rovnou,
protoze
| to, co leze za fazovym detektorem PLL, je vlastne signal _BEZ_ toho
| kmitoctu, na kterem PLL kmita. Muzete si to predstavit tak, ze to je
vlastne

Hmm, to je pravda

| superhet, jehoz mistni oscilator pracuje na kmitoctu PLL. To znamena, ze
| cele kmitoctove spektrum se vam za FD pretransformuje tak, z kmitoctu PLL
je
| nula (snadno se odfiltruje horni propusti), zatimco kmitocty nad- a pod
| kmitoctem PLL tam zustanou (a za FD se pretransformuji do takoveho
kmitoctu,
| o kolik se na vstupu FD lisily od kmitoctu PLL).

Nad tim si budu muset doma v klidu sednout a chvilku to nechat pusobit na
centralni nervovy system... Jde mi docela taky o vedlejsi harmonicke
produkty takoveho zasahu pri obecnem docela sirokopasmovem signalu.

Dekuji mockrat, je to dobra cesta, asi bych to delal podstatne slozitejsi.
Na druhou stranu jsem nekde na netu (ach ta pamet na URL!) videl navod jak
ponechat pouze ten nejsilnejsi kmitocet, ale nejsem si jist jestli tam bylo
PLL, bylo to takove silene schema snad s deseti OZ, ktere jsem ani
nezkoumal, jen vedl v patrnosti (ale ja si vzpomenu, delal to nejaky
radioamater Harry).

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz