Paralerni port

Wek wek
Středa Březen 17 12:01:15 CET 2004

>"Normalni" paralel (dnes jiz historicky) vstup opravdu neumi (neumel), prvni co se objevilo byl bitronics, tedy cosi, co nemelo
datovou >branu resenou jako totem-pole output, ale jako pull-up proti tranzistoru a umelo to cist skutecny stav dratu

Len historicka poznamka: Skutocne originalny paralelny port mal ako vystupny buffer 74LS374, pricom tento mal svoj "trojstavovaci"
pin natvrdo v nule. Bola moznost aj spatneho kontrolneho citania dat cez 74LS244, aby sa dala overit funkcnost portu (dnes by to uz
asi u PC nikto takto neriesil :-( ) Vela ludi si z toho naozaj urobila trojstavovy IO - jednoducho odsekli prislusnu nohu '374 a
prepojili ju s nohou 74LS174 (co je latch riadiaceho portu) prisluchajucou AFXT.
Zaver: vystup moze byt totem-pole, ale trojstavovaci.

Mimochodom, riadiaci port bol posilneny 74LS05, co ma na vystupe vysokonapetove vykonove budice open collector a pullupovany 4k7 a
tiez citany spat uz neviem akym obvodom, takze bol native obojsmerny.

My si mimochodom prave kvoli ne/kompatibilite roznych verzii paralelneho portu a aj kvoli dlzke prepojenia robime vlastne obojsmerne
paralelne porty s posilnenym vystupom obvodom ULN2803 (t.j. sink az 500mA/noha) a pullupmi (+ochranne diody do +5V a GND +C=100pF).
Na druhej strane (cca 10m kabla) mame znova pullupy, ochranne diody do oboch smerov  a seriove odpory 1k. Cita to procesor, ktory ma
moznost viacnasobneho citania prip. inych mechanizmov opravy chyb, ktore predsa len na takom kabli vzniknu.

Jano Waclawek