Re2: meric prutoku paliva

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 12:06:10 CET 2004

> Jak je na tom mereni delky otevreni vstrikovaciho ventilu u strikacek ? Je
> alespon toto skutecne "realna spotreba" (+/-) ? Teorie mi rika, ze pri
> zanedbani tlaku pred ventilem ano, ale co na to praxe ? Mate nekdo
> referenci
> ?

	Udelal jsem si z Atmela udelatko na mereni spotreby z pulzu
strikacky, nemam cas ho dotahnout do uplneho konce, chtel bych to pak dat na
HW server. Zatim je to ve stavu, ze to ukazuje rychlost a ujete kilometry
presne, okamzitou spotrebu jako jakesi hausnumero linearne zavisle na
namerenych hodnotach a "sezrany benzin" jako hausnumero linearne zavisle na
namerenych udajich. Uz jsem s tim najezdil cca 7 nadrzi a snazim se najit
koeficienty pro prevod hausnumero - rozumne numero. Zkousim pri tom jezdit
vyrazne ruznymi styly, navic s autem jezdime na stridacku s manzelkou. Me
vyzkumy jsou plne chyb (nedokazu presne merit prvni vstriky pri protaceni
starteru (vi nekdo co se tam u strikacky deje???), realne mnozstvi benzinu
merim tankovanim nadrze na prvni doraz tankovaci pistole navic u ruznych
benzinek, za ruznych teplot atd. I pres tyto chyby je z mereni jasne videt,
ze udaje se mirne rozchazeji u stylu jizdy natvrdo = nizsi rychlostni stupne
a hnani motoru do otacek a jizdy na spotrebu = spise vyssi rychl stupne a
jemne lechtani plynu. Rekl bych ze hlavni chyby mereni vznikaji pri
prechodovych jevech, kdyz se ventil prave otevira nebo prave zavira. Pokud
uz je naplno otevren a strika a strika a strika a my jen merime cas, rekl
bych, ze je to dost presne.
	Bohuzel mnozinu namerenych koeficientu (pro prevod hausnumera
sezraneho benzinu na skutecne litry) mam doma, ale cisla se pohybovala,
pokud se dobre pamatuju v rozmezi  0,805 az 0,832 coz znamena, ze bez
vetsich statistik je chyba tohoto udaje pod 5%. To myslim staci jak pro
kontrolu okamzite spotreby pri jizde, tak i na vypocet udaju typu: kolik km
mi zbyva do prazdne nadrze atd.
	Rozhodne jenom jezdenim podle hausnumer jsem snizil u sveho Fiata
spotrebu ve meste z cca 11,5 na cca 9,5 litru/100km, venku z cca 10,5 na cca
8,5. (Atmela, dvouradkovy LCD displej a univerzalni desticku plosnaku mi to
uz davno splatilo :-)))

					Jakub Serych