merac prietoku z hw konfery

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 12:06:10 CET 2004

HW je vicemene prevzaty podle
http://www.hw.cz/constrc/car_computer/car_computer.html s tim, ze misto
segmentoveho displeje je pouzit dvouradkovy LCD pripojeny ctyrbitove k P1.
Plne okomentovane rutiny pro 4bitovou komunikaci s displejem jsem venoval HW
serveru a vzhledem k tomu, ze se to na nem neobjevilo :-(((, zrejme to
zaclenili na sve CDcko o displejich.
V mem Fiatu je jiz "impulzovy" tachometr, takze jsem jedno odpoledne jezdil
po sidlisti s vyhrezlou palubni deskou, abych nasel ten spravny dratek, z
ktereho lezou pulzy (u mne 4 na metr). Z toho to vedu prez nejaky odpor
(nevim ted z hlavy jaky) primo do hradla 4093 a odtud na /INT0 vstup atmela.
Na hlave motoru jsem se prokloval ke konekturku vstrikovaciho ventilu a
odtud vyvedl drat na sledovani vstriku. Ten prez delic a hradlo 4093 (viz
vyse uvedeny odkaz) vedu na /INT1 atmela.

Program je "event driven" (to zni honosne :-))))))), zkratka bezi v
nekonecne smycce a oba dva casovace citaji tak, aby to dalo 1/20 sekundy.
Casovac pro cas kazdou 1/20s vygeneruje preruseni, ve kterem se zjisti,
kolik toho stacil nacitat ten druhy casovac. Ten je totiz trigerovany
impulzy od vstriku, takze toho stihne nacitat o tolik mene, kolik casu byly
ventily otevrene (zapomel jsem rict, ze moje strikacka je jednobodova, to
znamena strikaji vsechny ctyri ventily paralelne pri vstriku pro kazdy
valec). Druhe preruseni delaji pulzy z tachometru. No a to uz jsou vsechny
udaje, ktere jsou pro mereni potreba, jen je ted prepocitat do spravne
podoby. To prave jeste nemam hotove.

Cely soft nedam z ruky do doby nez bude komplet hotovy (a to asi jen tak
nebude :-(((, ale verte mi, ze s popisem, ktery jsem Vam tu dal si to
spichnete za jedno odpoledne. Nejslozitejsi bylo rozchodit displej a to je
doufam k dispozici na zminenem CD (sam ho nemam).

				Jakub Serych