Problemy s RS232

Vladimir Volak volak
Středa Březen 17 12:05:31 CET 2004

Vazeni kolegove,

minuly tyden jsem tu mel dotaz na zmeny kolem klonu RS232/TTL prevodniku
MAX232.
Potize jsem nejak eliminoval, ale rad bych se zminil o zahade.
Ozivovane zarizeni byl programator Atmelu Patmel II od Davida Hofra
http://www.volny.cz/d72. Programator musim pochvalit, je jednoduchy a umi
toho hodne.

Nechodila mi seriova komunikace PC s programatorem. Zkousel jsem ji
terminalem. Na puvodni desce Patmelu mi terminal neodpovidal ani pri
zkratovanych vstupech RX TX primo na IO (napajeni samozrejme vypnute), pri
vyjmutem IO ST232 pri zkratu RX TX na patici terminal odpovidal.
Na zkušební desce mi v tomto zapojeni terminal odpovida. Jako by ten IO
někam signály zkratoval a sezral. Desku jsem nekolikrat promeril, nic.Ve
vnitřním zapojení IO je jeden pull-up odpor, ale to by nemělo mít vliv. To
samé mi na zkušební desce funguje bez problémů - tj. jen RX a TX přivedené
na vstup ST232 a tam zkratovené.
Zkoušel jsem i jiné hodnoty kondenzátorů a jine typy 232 obvodu, ale bez
výsledku.

Nemel nekdo podobny problem ?

Vladimir