Tramvaje

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 12:05:11 CET 2004


Mam dojem, ze v Praze se jezdi na 600V. Co se tyka rekuperace, pokud vim, v
Praze se nepouziva (a mam dojem ze obecne se to u elektrickych vlaku a
tramvaji malo pouziva) problem je totiz v tom, ze neni zaruceno, ze tu
rekuperovanou elektrinu nekdo odebere, tedy, ze ten vlak bude vubec brzdit.
Proto se elektrina pri brzdeni motorem fedruje do odporu na strese, v lepsim
pripade v zime se tim topi. Kdysi jsem neco slysel i o tom, ze dalsim
problemem snad byly usmernovace, pouzivaly se jakesi rtutove "elektronky"
(moc toho o tom nevim a ani nevim, jestli jsou tam jeste dodnes nebo jestli
se ted uz usmernuje polovodicove (ono takovych deset tramvaji pri rozjezdu,
coz je na rusnejsim prazskem tramvajovem uzlu, kdyz padne zelena zcela
bezne, bere rekneme 5000 Ampericku)), a tem elektronkam pri pokusech s
rekuperaci v momente, kdy nikdo elektrinu neodebral a za elektronkou bylo
vyssi napeti nez pred ni, zhasnul usmernovaci oblouk a musela se nejak
pomerne zdlouhave znovu startovat.


				Jakub Serych

-----Original Message-----
From: clock@ghost.btnet.cz [mailto:clock@ghost.btnet.cz]
Sent: Saturday, February 17, 2001 10:16 PM
To: Multiple recipients of list
Subject: Tramvaje


Na jake napeti jezdi tramvaje v Praze? Je pravda, ze kdyz brzdi, tak
elektromotorem vyrabeji elektrinu a fedrujou ji spinanym menicem zpatky
do troleje?

-- 
Karel Kulhavy                     http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~clock





Další informace o konferenci Hw-list