Prekovy

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 12:05:07 CET 2004

At 19:39 19.2.2001 +0100, Michal Vanka wrote:
>Kdyz uz jsme u tech prokovenych der.
>Jakym zpusobem lze pomedit nevodivy material (dps)?
>Ja si myslim, ze tudy vede cesta, jak udelat prokovene
>diry. Navrtam, pokovim, nanesu emulzi, osvitim, vyleptam, pocinuju.

No videl jsem jednu technologii, ktera je pri trose snahy proveditelna doma,
ale zatim jsem to nezkousel. Je jasne, ze plne chemicke pokoveni je doma
neproveditelne, ale ta nejslozitejsi cast naneseni prvniho vodiveho povlaku
v dire se da obejit. Postup je asi takovyhle: Veme se oboustranny kuprexit a
nejdriv se vyvrta. Ale pozor, vrtane diry musi byt vevnitr perfektne hladke
a presne be otrepu, to je zaklad uspechu. Musi se pouzit tvrdokovove vrtaky
a velike otacky. Idealni je CNC vrtani, jinak predloha na papire a dulcik
(fuj ;-> ). Pak se deska jemne prebrousi poradne vycisti a pak se udela
prvni vodiva vrstva. Da se koupit nejaka stribrna pasta, nebo co. Ta se
sterkou natlaci do der a pak se deska oklepne. To chce pry dost cviku, ale
da se. Potom se to strci do pece a ohreje. Stribrna pasta se roztavi a
vyvzlina po vnitrku der. Pak se to cele galvanicky pomedi. Na slozeni lazne
pry dost zalezi, ale da se koupit namichana a neni to snad zas tak drahy. No
a pak uz klasicky emulze, osvit, leptani ...
Zatim jsem to nezkousel, ale chystam se na to. Az budou vysledky, dam vedet.
S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv