Lokomotivy - 16 a 2/3 Hz

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:04:59 CET 2004


Co ja jsem slysel, byly to sice stridave, ale seriove komutatorove motory (o
prumeru 2,5 m nevim, ale tim netvrdim, ze je to blbost) a 16 2/3 Hz se
pouziva pro lepsi komutaci. Jinak na to maji menirny s rotacnim soustrojim.
Kdyz je na jedne hrideli 50 Hz 6-polovy motor a 16 2/3 2-polovy alternator,
akorat to vychazi. Jedno takove soustroji funkcni a historicky cenne jsem
videl v roce 1992 u Siemense ve Vidni. Zkouseli s tim menice pro napajeni
klimatizace do vagonu.

Andel

> Specialni elektrarny. Tato frekvence se pouzivala v dobach, kdy byla
> elektricka trakce v zacatcich a pak uz neslo cuknout. Lokomotivy v te dobe
> mely jeden (nekdy dva) velke stridave trakcni motory o prumeru tak 2,5 m,
> primo pohanejici napravy systemem ojnic (jako parni lokomotiva) ktere by
se
> pri 50 Hz tocily moc rychle.
> --
> Rotta
>
> >
> > Prosim vas vysvetlete mi nekdo jak je tou frekvenci 16 a 2/3 Hz.
> > To tam maji
> > specialni elektrarny jen pro jejich mistni drahy.
> >
> > Nebo se da 16 a 2/3 Hz vyrobit nejak s trifazoveho napeni ?? To je asi
> > blbost co?
> >
> > Vim jen ze 3 x 16 a 2/3 Hz = 50 Hz . Ale prc zrovna zvilii 16 a 283 to
> > nevim. Nebo mneli k dispozici pomale usmernovace na ktere bylo 50
> > Hz moc???/
> >
> > Nikdo mi jeste na tuto otazku nedokazal odpovedet.
>






Další informace o konferenci Hw-list