ICOM T7

Kice Kice
Středa Březen 17 12:10:42 CET 2004

V prvom rade chcem podakovat tym, co mi poradili a co ma pochopili.
Nakoniec som problem vyriesil tak, ze som sa spojil s radioamaterom,
ktory pristroj otesoval jednak na merakoch a tiez v prevadzke.
Patri mu moja vdaka.
Reakciu na Radkove nazory dam do textu.

Zdalo sa mi, ze Radek Vaclavik, pisal:

RV> Ja jsem zastancem toho nazoru, ze poradek na pasmu musi byt. Lide nemohou
RV> vysilat, kde se jim zlibi, to by byl za chvili pekny curbes. Proto i plne
RV> podporuji CTU v jeho aktivitach kontroly pasma, zamerovani vykonnych a
RV> nepovolenych stanic (telefonu, CBcek, prevadecu....).

100% suhlasim. Niet co viac dodat.

RV> Radioamaterske pasmo ma jednoznacne dano sve pouziti a spojeni mezi paraglajdaky
RV> sem nepatri.

Asi ste si neprecital vsetky prispevky na tuto temu, preto opakujem
ze paraglidisti nevyuzivaju a ani nemaju zaujem pouzivat
radioamaterske pasmo. (poriadok v eteri MUSI BYT) Este raz uvediem
link, kde to jeden paraglidista pekne zhrnul:
http://www.pgmistral.cz/cept.html
mate tu moznost vidiet, ze tento problem je aj v zahranici.

RV> sem nepatri. Takovy neznaly clovicek si muze nahodou zvolit kmitocet uplinku
RV> druzice, ktera nahodou proleta a jeho kvakani pak bude slyset po cele
RV> Evrope....Takovou ostudu uz nase mala zemicka jednou udelala......

Co sa tyka znalosti pouzivania radia,
nezaradoval by som paraglidistov medzi neznalych. Samozrejme, ze sa
nemozu porovnavat s radioamatermi, nazvem ich teda osobami poucenymi.
Paragliding (PG) sa vyucuje v PG skolach. Radio sa pouziva aj pri
vycviku. Neviem si to bez radia ani predstavit, riziko by bolo vysoke.
Preto je sucastou kurzu aj zakladna obsluha radia a veci s tym
suvisiace (hlavne ako sa nedostat do pruseru).

Ked to mam zhrnut, tak urcity poriadok tu je. Existuju frekvencie,
zial len s tichym suhlasom telekom. uradu. Existuje vyucba, ale bez
skusky a vydania "licencie" na pouzivanie radia. V praxi to ako-tak
funguje, ale chyba legislativa.
To je uloha pre Letecku Amatersku Asociaciu. Radovy piloti to
nevybavia. Verim, ze je to len otazka casu. PG je pomerne mlady sport
a LAA ma v sucasnosti dost legislativnej prace z uradnikmi na Leteckom urade a
Statnej leteckej inspekcii.

Aby si neznaly uvedomili, ze ide o skutocny letecky sport, uvazdam, ze
cesky rekord je prelet 180 km  (vzdusna vzdialenost start-ciel).
Pre zaujemcov : www.SkyFly.cz

RV> Proti prijmu cehokoliv a kdekoliv neni zadna namitka.
Suhlasim. Dnes som mal volno a cely den som pocuval letiska a amaterske
prevadzace - zaujimave. Urcite si v dohladnej dobe vybavim amatersku licenciu.
(Len aby som potom ako "vzorny radioamater" neudal sam seba, ako
porusovatela zakona pri vysielani na PG :-)))

Tym, ktorym tento dlhy mail bude v HW konfere vadit sa ospravedlnujem
(ale ked tu moze byt smrad v pneumatikach...)- i ked ten napad sa mi
paci.

RV> Radek, ok2xdx
RV> www.qsl.net/ok2xdx
 Este na zaver:
 Vasu pracu poznam a uz davnejsie som Vam chcel napisat, aby ste
 pouvazovali, ci by nebolo zaujimave modifikovat Vas variometer pre
 PG. Kedze u Ultralightom nemal uspech (neviem preco), pre PG je to
 ziadana vec (samozrejme limituje to cena) Profi Vario pre PG je od
 cca 8000 Sk vyssie.

 Kice                        mailto:Kice@11.sk