HD a zachrana dat

Vena Kovar vkovar
Středa Březen 17 12:10:29 CET 2004

Neni treba uklidnovat vstupy, je nutne si uvedomit, ze ackoli
ma ten operak obri zesileni, pri rustu teploty se napeti na vstupech
priblizuji dost pomalu a tak proste chvili v te linearni oblasti bude.
Pokud tam byt nema, pak se da pouzit odpor z vystupu operaku do
kladneho vstupu, jak tady nekdo navrhoval, a ma to hned hysterezi
a tedy nejaka linearni (zesilujici) oblast zmizi a zakmity taky,
tedy za predpokladu, ze zvlneni na vstupu bude mensi nez ta hystereze.

Jinak jak jsem rikal - monostabil za nej.
Tim se v dobe zesilovani nepotrebneho smeti tenhle stav preklene
a je po problemu. 74HC14 + dioda + kodan + odpor a je vymalovano -
monostabil jak vysitej - jen bacha na vstupni uroven v 0, TL072
nechodi na vystupu az k zapornemu napajeni.

Nejmensi zasah do konstrukce je to zavedeni hystereze, tedy zkus tam
soupnout ten vodpor mezi vystup operaku a kladny vstup a pak se uvidi.

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: Ivan Koz?k [mailto:ikozak@atlas.cz]
Sent: Wednesday, August 15, 2001 8:50 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Ovladani cerpadla II

Preji krasny a klidny den,

Moc dekuji vsem za rady a jen jeste pro upresneni doplnim co jsem zjistil
dalsim merenim.
Napajeci napeti je 12 V a je ciste nezvlnene, ale pokud merim vstupy do OZ
tak namerim
na mem prastarem osciloskopu mirne zvlneni na 50Hz. A to ma zrejmne za
nasledek ono
zakmitavani v prechodovych stavech. Pokud jsou obe teploty stejne a tedy i
snimace maji stejny
odpor zacne OZ zesilovat toto zvlneni a take ho na jeho vystupu namerim. Ale
jak uklidnit ty vstupy
to tedy zatim nevim.

    Tak jeste jednou diky za rady
            S pozdravem Ivan K.