Ovladani cerpadla II

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:10:28 CET 2004

>Napajeci napeti je 12 V a je ciste nezvlnene, ale pokud merim vstupy do OZ
>tak namerim
>na mem prastarem osciloskopu mirne zvlneni na 50Hz. A to ma zrejmne za
>nasledek ono
>zakmitavani v prechodovych stavech. Pokud jsou obe teploty stejne a tedy i
>snimace maji stejny
>odpor zacne OZ zesilovat toto zvlneni a take ho na jeho vystupu namerim. Ale
>jak uklidnit ty vstupy
>to tedy zatim nevim.

Tech 50Hz se zrejme indukuje do privodnich dratu k teplotnim cidlum. Nabizi se pouzit stinene vodice ale mozna by bylo jednodussi vymenit kondenzatory 10n za 10u (nebo vice). Mala hystereze take nebude na skodu, ale v tom pripade by mel byt mezi C2 a neinvertujicim vstupem jeste maly odpor (~1K) a hystereze by se zavedla odporem radu jednotek MOhm z vystupu na spoj tohoto odporu s neinvertujicim vstupem. Jinak by se totiz kondenzatorem C2 zpomalovala i ta hystereze.

Jednou jsem delal obdobnou vec (na vetrani chaty), pouzil jsem maly PIC 12C509, proudove teplotni senzory LM335(?) a rele. Dva potenciometry slouzily k nastavovani urovne zapnuti a vypnuti. K A/D prevodu slouzilo nabijeni kondenzatoru budto rozdilem proudu z cidel nebo pres nastavovaci potenciometry. Program pak simuloval monostabilni klopny obvod, aby se ventilator nezapinal a nevypinal prilis casto.

J. Hanzal